Bu Blogda Ara

Sayfalar

27 Mart 2017 Pazartesi

Tuncel Kurtiz, Ayvalık ve zeytin aşkı

Kurtiz: Bir gün o zeytin ağacının altında oturup yeniden Edremit Körfezi’ne bakacağım


Sinema ve tiyatronun bir dönem unutulmaz isimlerinden olan Tuncel Kurtiz, çocukluğunun geçtiği Ayvalık’ı anlatıyor. 

“Çocukluğumun Ayvalık’ı bir rüya gibiydi. En çok hatırladığım zeytinyağı… Zeytin kokusunu en çok Ayvalık’tan hatırlarım. Pirina kokusunu, zeytinyağı kokusunu, fabrikaların kokusunu o kara suyun kokusu bile her zaman burnumda tütmüştür. 

Benim babam kaymakamdı. Kaymakam evi sahildeydi. 9 yaşındaydım. Futbol oynamayı severdim. Bizim kaymakamlığın bir de sandalı vardı. Sandalın ucuna bir kalas koyardık, denize çıkardık ve zeytinyağı fabrikalarından sızan karasunun üzerinde kalan yağı toplayıp sabuncalara satardık. Sonra o para ile top alıp mahalle arasında futbol oynardık. 

Anneannemin lafını hatırlarım… Sele zeytini yaparlardı. Yerken “hurma gibi” derdi. Hurma ile ne ilgisi var zeytinin diye düşünürdüm. Şimdi ben de iyi bir sele zeytinini yiyince “hurma gibi” diyorum.”

Tuncel Kurtiz, zeytine duyduğu aşkı uzun uzun anlatmış. Aşağıdaki videodan 
http://www.ayvalikdergisi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi